Автор © Заплатинський В.М. E-mail stud-bgd@ukrpost.net

Тема 9. Служби захисту населення: пожежна служба, міліція, швидка допомога, служба газу, служба цивільної оборони.

 

Як звернутися при небезпечній чи надзвичайній ситуації?

Від того як швидко та оперативно ти повідомиш відповідні служби захисту залежить життя людей. Вчасно викликавши відповідну службу можна попередити надзвичайну ситуацію.

Чи завжди зручно турбувати людей, якщо сталася чи має статися небезпечна подія? Звичайно так! Робота спеціальних служб захисту і порятунку -- допомагати людям у скрутній ситуації.

Можливо тобі здаватиметься, що все минеться, ти соромишся зателефонувати, покликати на допомогу чи звернутися до дорослих на вулиці. Соромливість — ознака гордого самолюбства, а не покірливості. Звертайся обов’язково! Краще пізніше пересвідчитися, що небезпека була не такою вже й великою і попросити пробачення за те що ти потурбував людей ніж дати ситуації набрати найгірших незворотних наслідків.

Проте пам’ятай, що безпідставно викликати служби порятунку теж не варто, адже в цей час комусь може бути дійсно необхідна допомога, а натомість вони мчать до тебе тільки тому, що “тобі здалося”, “тобі страшно”. Задумайся,  десь через це може померти людина.

 

Куди звернутися при небезпечній чи надзвичайній ситуації?

Телефонувати необхідно не тільки у тих випадках якщо тобі загрожує небезпека, а й у випадках якщо небезпека загрожує іншим, чи ти став свідком подій.

За телефоном 01служба порятунку. Телефонуй за цим номером у випадках, коли твоєму життю загрожує небезпека. Наприклад при пожежі, повені інших надзвичайних ситуаціях, загрозі руйнування будинку та випадках, якщо людина провалилася, застрягла. А також якщо ти знайшов старі снаряди чи інші вибухонебезпечні предмети.

Подпись: Будинок Міністерства надзвичайних ситуацій м. КиївСлужба порятунку належить до Міністерства надзвичайних ситуацій. Міністерство надзвичайних ситуацій (МНС) України забезпечує захист людей  від надзвичайних ситуацій. Адреса: 01030, м. Київ-30, вул. О. Гончара, 55а. Телефони: (044) 247-31-78, 247-32-22. Знайти інформацію про діяльність цього міністерства ти можеш в інтернеті http://www.mns.gov.ua/.

За телефоном 02міліція. Телефонуй у випадках крадіжок, нападів, бійок, домагань незнайомих людей, дорожньо-транспортних пригод, виявленні слідів кримінальних злочинів. Варто зателефонувати, якщо незнайомець, що просить відчинити двері квартири представляється міліціонером.  Міліція та дорожня автоінспекція відносяться до Міністерства внутрішніх справ(МВС).

МВС України забезпечує захист прав і свобод громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, веде боротьбу із злочинністю, охороняє громадський порядок, забезпечує безпеку дорожнього руху. Знайти інформацію про діяльність цього міністерства ти можеш в інтернеті http://www.centrmia.gov.ua/first.htm. Електронна пошта: mail@centrmia.gov.ua.

Поштова адреса: вул. Академіка Богомольця, 10, м. Київ, 01024, Україна. Телефон: (044) 256-0333; факс : (044) 256-1633. Делефон довіри МВС України 8(044) 256-16-75, 256-16-76

Департамент ДАЇ МВС України http://www.sai.mia.gov.ua. 04171 м. Київ – 71 вул. Лук’янівська, 62.

 

У випадку терористичного акту чи підозри на наявність вибухового пристрою можна звертатися  до служби порятунку, міліції, а також до співробітників служби безпеки України..

 

Служба безпеки України бореться із злочинами проти миру i безпеки людства; тероризму, корупцiї, органiзованої злочинностi та iнших протиправних дiй.

Приймальня Служби безпеки України розміщена за адресою вул. Володимирська, 35, м. Київ. –телефон приймальні (044) 226-25-64.

Крім приймальні у Києві звернутися можна і до обласних управлінь Служби безпеки України, причому звертатися можна цілодобово. Вхід до приймальні для всіх вільний. Вхід позначений вивіскою: "Приймальня Служби безпеки України”.

 

За телефоном 03швидка допомога. Телефонуй у випадках, пов’язаних із захворюваннями, травмами, укусами тварин та небезпечних плазунів, комах. А також при погіршенні самопочуття сторонніх людей. Швидка допомога входить до структури Міністерства охорони здоров’я.

Міністерство охорони здоров'я України охороняє здоров’я людей, організовує надання медичної допомоги.

Інформацію про діяльність цього міністерства ти можеш знайти в інтернеті http://www.moz.gov.ua/ Електронна пошта moz@moz.gov.ua.

За телефоном 04служба газу. Телефонуй якщо ти відчуваєш запах газу в квартирі. 

 

Крім того існують інші спеціалізовані рятувальні служби, проте їхні телефони необхідно дізнатися через довідкову службу 09. Деякі служби порятунку діють на комерційній основі, тому дізнайся про це заздалегідь.

За телефоном 8-800-500-21-80телефон довіри працює з 900 до 2100 без перерви, а також працює у вихідні та святкові дні. Телефонний дзвінок  за цим номером безкоштовний з будь-якої точки України. Телефонуй у випадку, якщо у тебе є серйозна проблема пов’язана з: складною психологічною ситуацією, насильством, включаючи сексуальні домагання, експлуатацією, батьками, включаючи жорстоким ставлення, самотністю, проблемами з коханими, друзями, вчителями та вихователями, шкідливими звичками – тютюнопалінням, вживанням алкоголю і наркотиків, з приводу пошуку інформації для вирішення твоєї проблеми. Звертайся по цьому телефону у випадку  стресів, психологічних зривів, коли не знаєш, що робити, чи не бачиш виходу, коли здається, що немає чого жити далі. Тебе вислухають, зрозуміють та разом з тобою знайдуть вихід з проблемної ситуації. Вся інформація твого звернення розголошуватися не буде, тобто є конфіденційною. Консультації можуть надаватися також анонімно, тому якщо ти дуже боїшся, можеш не казати своє прізвище та місце проживання. Роботу соціальних служб та телефонів довіри координує Міністерство України у справах сім’ї, дітей та молоді.

Міністерством України у справах сім'ї, дітей та молоді допомагає дітям, молоді, сім’ям у вирішенні їхніх проблем та надає велику кількість різноманітних соціальних послуг через центри соціальних служб для молоді, http://www.dksm.gov.ua

Виконай

Деякі служби порятунку та допомоги мають місцеві телефони. Дізнайся ці телефони та впиши їх у щоденник чи свій записник

 

Служби

Аварійна служба водопровідних мереж.

Аварійна служба каналізації.

Аварійна служба ліфтів.

Аварійна  служба котельних і теплових мереж.

Служба ремонту внутрішніх електромереж.

Служба ремонту зовнішніх електромереж.

Управління захисту прав споживачів – телефонуєте у випадках непорозумінь при купівлі товарів, зокрема, при придбанні неякісних товарів, або якщо вам неаргументованго відмовляють у поверненні чи заміні неякісних товарів.

Бюро знахідок.

 

 

Куди звернутися у випадку жорстокого поводження?

Держава здійснює захист дітей від усіх форм фізичного та психічного насилля, образ, недбалого і жорстокого поводження з ними, експлуатації, включаючи сексуальні домагання, у тому числі з боку батьків або осіб які їх замінюють. Кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканість та захист гідності.

За Українським законодавством заборонені фізичні покарання дитини батьками, а також застосування інших видів покарань, які принижують людську гідність.

У випадку, якщо така ситуація сталася звернутися можна до:

ü     Служби у правах неповнолітніх,

ü     Органів внутрішніх справ зокрема до дільничного міліціонера, кримінальної міліції у справах неповнолітніх, або будь-якого працівника міліції.

ü     Органів та закладів освіти, зокрема до керівництва будь-якої школи.

ü     Органів та закладів охорони здоров’я – лікарень, поліклінік тощо.

ü     Управлінь (відділів) у справах сім’ї та молоді.

ü     Центрів соціальних служб для молоді.

Звернутися можна усно і письмово. Всі служби та установи не мають права розголошувати відомості звернення, а також, на твоє прохання висловлене у будь якій формі (усній чи письмовій) не розголошуються прізвище, місце проживання та навчання. Всі звернення до служб захисту і порятунку обов'язково приймаються та розглядаються, відмова у їх прийнятті забороняється.

Звернутися ти можеш сам, або разом з товаришами чи рідними усно чи письмо, надіслати звернення поштою або передаються особисто чи через когось.

Як оформити письмове звернення? У письмовому зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання, викладено суть питання, пропозиції, прохання чи вимоги, поставлено підпис та дата.

Письмові звернення, оформлені без дотримання цих вимог, повертаються заявникам з відповідними роз'ясненнями не пізніше як через десять днів від дня їх надходження.

Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, за яким неможливо встановити авторство, визнається анонімним і не розглядається.

Не турбуй служби порятунку та допомоги безпідставно! Кількість працівників цих служб обмежена і може статися, що поки тобі відповідають десь помирає людина, тільки через те, що не може додзвонитися.

Після вивчення теми дай відповіді на запитання.

1.     Як звернутися при небезпечній чи надзвичайній ситуації?

2.     Куди звернутися у небезпечній чи надзвичайній ситуації?

3.     У якому випадку потрібно телефонувати 01. 02, 03, 04.

4.     Назви телефон довіри та розкажи у якому випадку можна звертатися по ньому.

5.     Чому не можна турбувати служби порятунку безпідставно?

6.     Куди звернутися у випадку жорстокого поводження?

7.     Як оформити звернення?

8.     Чи будуть розголошені відомості про того хто звернувся до служб захисту і допомоги?

9.     Чим займається Міністерство з надзвичайних ситуацій та яка служба підпорядковується йому?

10. Чим займається Служба безпеки України?

11. Чим займається Міністерство внутрішніх справ України та які служби підпорядковується йому?

12. Чим займається Міністерство охорони здоров'я України та які служби підпорядковується йому?

13.  Розкажи, чим займається Міністерство України у справах сім'ї, дітей та молоді.

 

Розкажи.

1.     Чому потрібно користуватися допомогою батьків, дорослих, спеціальних служб захисту та порятунку.

Обговори.

1.     Нещасні випадки, коли люди не зверталися, або зверталися із запізненням до спеціальних служб захисту і порятунку.

Сайт управляется системой uCoz